vineri, 22 august 2008

un altfel de fascism


"nimeni nu va doreste fericirea, pentru ca oamenii fericiti nu consuma".


nu ne mai saturam sa ne plangem de perioada dinainte de '89, insa nu ne dam seama ca traim intr-o perioada mai spurcata din cateva puncte de vedere. totalitarismul nu a murit, doar s-a modernizat si deghizat. un totalitarism travestit sub diferite fatete. publicitatea de exemplu. suntem sclavii reclamelor si sclavii cumparaturilor, ca vrem sau nu vrem sa recunoastem. cine isi cumpara de toate, are de toate.cam asa functioneaza treaba pentru majoritatea. putini sunt cei care sunt constienti de faptul ca inteligenta, simtul umorului sau responsabilitatea nu sunt produse din gama camerelor video digitale sau ecranelor LCD. prin urmare ca sa le dobandesti nu-ti ajunge un Mastercard.

Pe de alta parte, ii admir pe copywriteri. reclamele persuasive se nasc din idei foarte bune, inedite, unele chiar geniale.exista reclame la care iti face placere sa te uiti.e o altfel de arta, una parsiva, pentru ca graviteaza absolut in jurul vanzarilor cat mai mari. dar toate artele graviteaza in jurul banilor mai devreme sau mai tarziu. se poate cumpara aproape orice. dar nu o viata pana la urma.

reclamele recompun utopii. multe ne fac sa ne simtim prost pentru ca scot in evidenta contrastul dintre viata noastra si ceea ce ne propun ele.gandindu-ma la cele mai fericite momente din viata mea, intamplator sau nu, nu au avut legatura cu achizitionarea a ceva. ba dimpotriva, mancatul la restaurant, cluburile de fite si porcariile de genul nu m-au incantat niciodata. am simtit de multe ori ca nu imi lipseste nimic, dar asta era de obicei cand ma aflam in preajma oamenilor priceless.if you know what i mean.

ps: imaginea e din filmul uptown girls si nu e o coincidenta:)

Niciun comentariu: