marți, 26 august 2008

about choices, with determination


acum cateva saptamani eram cu ana in gara in zalau si ni se facuse pofta de inghetata. in fata frigiderului eram pe punctul sa aleg traditionalul cornet crocant de ciocolata cand am vazut nou-aparuta inghetata nestea cu aroma de piersici. cu gandul la cantitatile industriale de ice tea baute in cluj nu am stat pe ganduri si am ales ultima varianta. bad choice, however. dupa 10 minute, inghetata se topea undeva pe gazon, in spatele unei banci.iar eu am ramas cu gandul la cornetul crocant. nu vi s-a intamplat si voua macar o data in viata sa faceti o alegere pe care mai tarziu sa o regretati? norocul meu era ca oricand puteam sa ma intorc la magazin si sa imi iau inghetata de ciocolata, dar de cate ori suntem suficient de norocosi sa ne intoarcem la cealalta varianta?

ca mostenire de familie am primit si dificultatea de a face alegeri.potrivite.de cand am fost mica, cand eram pusa in fata unei alegeri, ma codeam. adica eu as fi vrut sa raman cu tot. ceea nu se prea poate de obicei. cum orice alegere implica o pierdere, desi faceam alegerea potrivita, eu eram oricum nemultumita. odata cu trecerea timpului, am inteles cat eram de naiva. si desi sunt o persoana comoda, am ales cel mai adesea varianta incomoda. si asta nu din orgoliu sau din dorinta de a demonstra ceva. ci pentru ca pur si simplu partea din mine idealista mai pune piciorul in prag.

am prieteni ale caror povesti par desprinse din scenariile hollywoodiene, iar altii au povesti banale, obisnuite. nu pot sa zic care sunt mai fericiti, insa fiecare a ajuns acolo unde a ajuns datorita ( sau din cauza) unei alegeri pe care au facut-o la un moment dat. deciziile te arunca intr-un carusel in care trebuie sa iti stapanesti emotiile pentru ca nu te poti da jos atunci cand vrei. de multe ori am ametit pe caruselul asta, m-am dat jos fortat sau m-am bucurat de joc.

cel care pierde cel mai mult nu e cel care face o alegere nepotrivita. ci cel care regreta tot timpul ce n-a ales. de aia exista atatia frustrati, pentru ca foarte multi n-au curajul sa aleaga din tot sufletul.

Niciun comentariu: